Blogg

The Gathering 2017 – overgikk alle forventinger!

I år var jeg på mitt første The Gathering etter å ha hatt lyst til å reise dit i mange år. Det som har manglet tidligere er noen jeg kjenner som jeg kan reise og sitte med, det har jeg vært så heldig at har endret seg takket være twitch.

Hvor skal jeg starte? Det har overgått absolutt alle forventinger! Jeg må innrømme at jeg likte Dreamhack (DH) godt, men The Gathering (TG) overgår det lett. Stemningen er så mye bedre, det er mye musikk, aktivitet og moro som foregår i samme samme hall, altså en skikkelig feelgood stemning hele tiden! Følelsen er mye mer koselig og intim, hvor DH føles mer ut som en messe og veldig kommersielt i forhold til TG.

Vi reiste nærmere kl 10 fra Drammen på onsdags morgen, for å komme opp til Hamar til en grei tid. Vi slapp heldigvis unna det verste av trafikken på veien opp, men parkeringen ved Vikingskipet var temmelig kaotisk i forhold til hva det var ved Elmia (DH). Jeg tror vi var der oppe litt over kl 12, men vi måtte gå veldig langt fra bilen siden vi fant den første ledige plassen vi kunne ta, og der ble vi fort parkert inne av andre biler. Vi løste det greit med å gå frem og tilbake til hotellet om kvelden og morgenen, det er fint med en liten gåtur og få litt luft samtidig, turen var en snau kilometer og tok i overkant av 10 minutter hver vei. Det skader ikke på ett sånt stillestittende arrangement som går over flere dager.

Jeg er veldig glad for at jeg hadde hotell, det var verdt pengene definitivt! Det å ha ett sted å trekke seg tilbake fra all støyen, kunne ta seg en dusj, slappe av og få en god natts søvn og en god frokost på morgenen er verdt pengene for meg, men det er jo ikke plass til alle på hotell når det er, så noen må nødvendigvis sove i hallen, i soveteltet eller andre forskjellige måter. Det sto mange campingvogner og bobiler på parkeringsplassen også, så det er mange som sov i disse. Jeg er nok ikke så dedikert som de som sover i hallen eller i soveteltet, men jeg setter pris på muligheten til å kunne trekke meg tilbake i ro og fred.

Raden jeg satt på besto i hovedsak av folk fra twitch, jeg satt sammen med flest fra Emzias gjeng rundt meg, men hadde også mange fra streamen til RullendeKjøttkake rett bak meg, jeg fikk hist på flere norske streamere for første gang, blant annet Birbabe, og GamerKrissy som jeg er mod for på twitch, pluss en del andre som RullendeKjøttkake, naireks og flere andre. Det er utrolig moro å få hilse på folk som man er vant til å se bak ett webkamera, eller bak noen linjer tekst i twitch-chatten! Jeg reiste sammen med Daniel og Hanne, som jeg også reiste sammen med til Dreamhack, dere er en fantatisk gjeng å reise med! 🙂 Jeg gleder meg allerede til The Gathering 2018! Pandagirl91 tok seg også en dagstur med noen av seerne og subscribersene sine på fredag, det var veldig trivelig å se hun igjen også, samt hilse på enda flere fra streamer jeg ser på.

Det som virkelig toppet hele arrangementet vil jeg si er konkurransen vi deltok i, Daniel meldte seg og Hanne på først i Minecraft Voxel Hero konkurransen, kreativ byggekonkurranse i Minecraft. De fikk meg med på teamet til tross for at jeg ikke har spilt det på en lang stund, og han fikk med seg ett par andre utover første dagen i konkurransen. Vi ble med for moroskyld uten noen forhåpninger. Vi fikk tildelt en server som vi hadde tilgjengelig i 24 timer, hvor målet er å bygge så mye som mulig, og så kreativt som mulig innenfor denne tiden. På lørdags formiddag fikk vi vite hvilke åtte som hadde blitt sendt videre av TG crew og til avstemning, der fant vi fort ut at vi hadde gått videre og var da innafor de åtte beste. Nærmere kl 22 på kvelden så gav de ut en mer detaljert liste, hvor fjerde til åttendeplass var avklart, men topp tre var satt opp tilfeldig. Det vil si at vi måtte møte opp ved scenen på premieutdelingen, når de kom til Minecraft Voxel Heroes så ropte de først opp ett annet team som nummer tre, da skjønte vi at det var enten første eller andreplass som vi havnet på, etter de hadde vært på scenen og fått sin premie så ropte de opp andreplass, det var heller ikke oss. Da gikk det opp for oss, vi hadde vunnet våres første konkurranse på The Gathering! Det var 34 team påmeldt, og vi vant hele konkurransen! Det føles fortsatt uvirkelig, men det er veldig morsomt også! Vi meldte oss på uten noen forhåpninger, men kanskje topp 8 var innafor rekkevidde, men det å vinne? Utrolig og morsomt! Vi måtte ta turen opp på scenen, der fikk vi skryt for godt arbeid, ett trofè og bak scenen fikk vi en konvolutt med 4000,- i som var førstepremien. Se video under.

Det kunne overhodet ikke blitt ett bedre The Gathering, reise dit med flotte folk, ha det moro i fire dager og komme på førsteplass i en offisiell konkurranse, det føles godt!